22 feb. 2011

Day 19- What I would do if I got 1million

Med en miljon skulle jag köpa kläder, något trevligt objektiv, en resa någonstans och få uppleva saker. Skulle sätta in det mesta på banken och investera pengarna så att jag sedan när jag blir äldre har något kvar att använda för att ge min familj ett så bra liv som möjligt.
Dethär är det första jag kommer att tänka på... 1 miljon är ju så himla mycket och jag är bara 16 år, det är svårt att hantera hela tanken. Tänk då hur svårt det skulle vara att hantera 1 miljon? Jag tror nog att jag också skulle ge en del till hjälporganisationer och natur&miljö organisationer. Jag skulle försöka hålla mitt liv så vanligt som möjligt och därför just skulle nästan allt gå in på banken eller i någon investering.

//With one million I would buy some clothes, a nice lens, a trip somewhere and experience things. I would also put most of it in the bank and invest the money in something so that when I get older I would have something left for my family.
These are the first things I can think of...1 millions is a lot of money and I'm only 16 years old! It's hard to just handle the thought, imagine then how hard it would be to handle the money? I think I also would give money to aid agencies and Nature & Environment organizations. I would try to keep my life normal and that's why I would put almost everything in the bank or in some investment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar